سازمان هواشناس نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در آب‌های شمال و جنوب کشور هشدار داد.

هشدار زرد هواشناسی برای مناطق ساحلی کشور صادر شد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ، از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خبر داد.  

براساس اعلام سازمان هواشناسی، افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴نات و بیشتر، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و تا ۲ متر و بیشتر در مناطق دور از ساحل با تاکید بر استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.  

زمان هشدار از جمعه( ۵ مرداد) آغاز می‌شود و سه‌شنبه (۹ مرداد) به پایان می‌رسد. مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان در جمعه( ۵ مرداد) مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان طی روزهای شنبه تا دوشنبه( ۶ تا ۸ مرداد) و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان، سه‌شنبه (۹ مرداد) تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

براثر این مخاطرات، خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به ماهیان در قفس و صدمه به قایق های کوچک تفریحی و مسافری و  شناورهای سبک و اختلال در تردد شناورها و فعالیت های ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، منع فعالیت‌های شنا، فعالیت‌های تفریحی، تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک، محدودیت تردد شناورهای سنگین و نیمه سنگین و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

براساس هشدار سازمان هواشناسی، افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۶نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و تا ۲ متر در مناطق دور از ساحل آب‌های جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود. مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس طی جمعه، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

بر اثر این مخاطرات، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

براساس هشدار سازمان هواشناسی، منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.